Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze w klasach I

Prowadząca: mgr Ewa Skulska
Program zajęć jest przeznaczony dla uczniów gimnazjum, mających specyficzne trudności w nauce, w celu wyrównania braków w zakresie treści literackich i gramatycznych ze szkoły podstawowej oraz utrwalania na bieżąco zdobywanej wiedzy.
Cele szczegółowe projektu: kształcenie sprawności wypowiadania się, słuchania, czytania, pisania w różnych sytuacjach komunikacyjnych, nabywanie, utrwalanie i doskonalenie umiejętności krytycznego odbioru tekstów literackich i innych dzieł kultury, utrwalanie wiadomości z zakresu gramatyki, rozbudzanie zainteresowań polonistycznych, w tym czytelniczych, uczniów, rozbudzanie motywacji do zdobywania wiedzy, wdrażanie do przemyślanego korzystania z różnych źródeł informacji (słowniki, encyklopedie, Internet), doskonalenie poprawności językowej, ortograficznej interpunkcyjnej, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.
Waga projektu: Uczniowie dzięki regularnym spotkaniom mogli opanować wiedzę, niezbędną do poprawy wyników w nauce j. polskiego. Efekty są zauważalne szczególnie u uczniów pracowitych, którzy są w pełni zaangażowani w uczestnictwo w projekcie. Spotkania wyrównawcze wzmocniły uczniów, jako grupę i dzięki tym spotkaniom, uczniowie przekonali się, że warto uczestniczyć w powtórkach materiału z j. polskiego, które nauczyciel wykonuje na bieżąco. Uczniowie poprawili sprawność językową, pogłębili wiedzę na tematy gramatyki języka polskiego, utrwalili informacje z ortografii.



Program zajęć jest przeznaczony dla uczniów gimnazjum, mających specyficzne trudności w nauce, w celu wyrównania braków w zakresie treści literackich i gramatycznych ze szkoły podstawowej oraz utrwalania na bieżąco zdobywanej wiedzy. Celem głównym jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów ze specyficznymi problemami w nauce, utrwalanie wiedzy na bieżąco. Cele szczegółowe: kształcenie sprawności wypowiadania się, słuchania, czytania, pisania w różnych sytuacjach komunikacyjnych, nabywanie, utrwalanie i doskonalenie umiejętności krytycznego odbioru tekstów literackich i innych dzieł kultury, utrwalanie wiadomości z zakresu gramatyki, rozbudzanie zainteresowań polonistycznych, w tym czytelniczych, uczniów, rozbudzanie motywacji do zdobywania wiedzy, wdrażanie do przemyślanego korzystania z różnych źródeł informacji (słowniki, encyklopedie, Internet), doskonalenie poprawności językowej, ortograficznej interpunkcyjnej, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, dzięki wykorzystaniu: S. Kołek, B. Pikus, PeWniak gimnazjalny,j. polski, Wyd.I, PWN, Warszawa-Bielsko Biała 2003, oraz pomocy multimedialnych.